Strony

niedziela, 1 czerwca 2014

Czyszczenie gaźnika i jazdy testowe


W weekend 31 maja do 1 czerwca - spotkaliśmy się ponownie, by popracować nad wolnymi obrotami. Po rozwiązaniu problemu z napięciem - nie poprawiła się sytuacja z wolnymi obrotami. - przyczyna musiała leżeć gdzieś indziej.

Prędkość obrotowa silnika, pozostawionego na biegu jałowym była zbyt wolna, co powodowało dość wyczuwalne wibracje, dające się we znaki na przykład podczas postoju na czerwonym świetle, lub w korku. Dodatkowo regulacja za pomocą śruby wolnych obrotów nie przynosiła skutku. Hipoteza, która przyszła nam do głowy: o-ring, znajdujący się na tej śrubie mógł z czasem stracić swe właściwości uszczelniające, przez to obracanie śruby nie powoduje regulacji.

Zdecydowaliśmy się wyczyścić porządnie cały gaźnik. Wymontowaliśmy gaźnik z nadwozia, starannie wyczyściliśmy zanieczyszczenia w studzience wolnych obrotów oraz przedmuchaliśmy sprężonym powietrzem wszystkie dysze i kanały. 

Pozwoliło to na odbycie w kolejnym dniu kilku jazd testowych - jednak wolne obroty dalej są niskie i dalej występuje brak regulacji. 

Kliknij na obrazek poniżej, by zobaczyć galerię...